تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۳
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۴۶۲۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجمع کطبس | افزایش سرمایه چه زمانی به ثبت خواهد رسید؟

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت ذغالسنگ نگین طبس (کطبس) با حضور ۶۹ درصد سهامداران امروز ۴ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شد. در این مجمع چه گذشت؟

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت ذغالسنگ نگین طبس (کطبس) با حضور ۶۹ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای رومی برگزار گردید، گزارش افزایش سرمایه به صورت زیر ارائه گردید:

هدف از انجام افزایش سرمایه کطبس


هدف از انجام افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی با الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار و بهبود معاملات در بازار سرمایه می‌باشد.


سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع تأمین آن



مبلغ کل سرمایه گذاری مورد نیاز جهت اجرای برنامه شرکت ۶۰۰ میلیارد ریال و منابع تأمین آن به شرح زیر است:

مجمع کطبس | افزایش سرمایه چه زمانی به ثبت خواهد رسید؟


مطالبات سهامداران

مجمع کطبس | افزایش سرمایه چه زمانی به ثبت خواهد رسید؟

 


مبلغ مطالبات ناشی از سود سهام ۷۰۳ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ، ۶۰۰ میلیارد ریال آن برای افزایش سرمایه در نپز گرفته شده است.

سوالات مطرح شده در مجمع

در صورتی که ذوب آهن از شرکت خرید نکند امکان صادرات وجود دارد؟ در حال حاضر در کشور حدود ۳ میلیون تن کمبود زغال سنگ وجود دارد و اگر طی سال‌های آینده افزایش طرفیت فولاد کشور محقق شود این عدد افزایش خواهد یافت، لذا نگرانی و ریسکی از عدم وجود تقاضای کافی وجود ندارد. با توجه به مازاد تقاضای شدید کشور نسبت به عرضه و مشکلات صادرات در حال حاضر صادرات جز استراتژی شرکت نمی‌باشد. در مجموع شرکت تولید کننده زغال سنگ خام بوده و زغال سنگ خام صادر نمی‌شود. چنانچه اجازه صادرات به شرکت داده شود با توجه به بالاتر بودن نرخ‌های جهانی سود شرکت افزایش خواهد یافت.

افزایش سرمایه چه زمانی به ثبت خواهد رسید؟ شرکت تلاش خود را خواهد کرد تا تیر ماه سال ۱۴۰۱ و قبل از مجمع عمومی عادی، افزایش سرمایه را به ثبت برساند.

در انتها افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال به مبلغ ۷۸۵ میلیارد ریال (معادل ۳۳۴ درصد) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران مورد تصویب سهامداران قرار گرفت.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده